Consumenten swipen steeds meer langs merken

Consumenten swipen steeds meer langs merken

Consumenten swipen steeds meer langs merken

Om als bedrijf of organisatie op te blijven vallen en te blijven hangen bij consumenten is steeds moeilijker aan het worden. Dat blijkt uit een blijkt uit onderzoek van SAP Hybris Consumer Insights.  Natuurlijk heb jij een prachtige website en doe je alles om consumenten jouw geweldige producten te leveren voor een nette prijs. Maar consumenten zijn grillig en voor je het weet verdwijn je met een simpele beweging van hun vinger ook voorgoed uit hun gedachten.

Foute benadering van consumenten

Natuurlijk heb jij een warme belangstelling om kennis te maken met potentiële klanten. Maar wees je ervan bewust dat de consument er beslist niet op zit te wachten zijn privégegevens direct met jou te delen. Van de Nederlanders wil 37% absoluut geen gegevens delen met bedrijven en de resterende 63% vindt een e-mailadres wel voldoende.

Wil jij gegevens over andere zaken, dan is er een grote kans dat je wordt overgeslagen en men op zoek gaat naar een minder nieuwsgierig bedrijf. En natuurlijk wil de klant wel alles van jou weten en als je daar niet scheutig mee bent, verdwijn je ook van het scherm.

Juiste merkaanpak

Hierbij enkele tips om ervoor te zorgen dat consumenten niet meer langs je heen swipen.

– Zorg dat je altijd bereikbaar bent

Klanten willen serieus genomen worden en niet te lang wachten. Jij moet op vragen snel en to the point antwoorden. Een derde deel verwacht binnen 3 uur een antwoord, ongeacht het tijdstip dat de vraag wordt gesteld.

– Klanten houden van leuke verrassingen

Hoewel ze het misschien ontkennen, zijn klanten zeer gevoelig voor een kleine attentie op het goede moment. Als jij in staat bent om ze te verrassen met een persoonlijke noot dan bouw je echt aan de klantrelaties. De voorgeschiedenis weten en op basis daarvan goede hulp bieden wordt als het toppunt van service ervaren.

– ‘Roddel’ nooit over je klant

Misschien staat het wel in je voorwaarden dat de klant ook kan worden benaderd voor nieuwsbrieven van partners. Ook als een klant daarmee in heeft ingestemd kan het je een klant kosten als je dat doet. Als een klant het idee krijgt dat jij persoonlijke data hebt misbruikt voor dergelijke zaken, loopt 80% weg.

Communicatie professional inzetten

Communicatie is erg belangrijk wanneer je samenwerkt met andere mensen en bedrijven. Zorg er dan ook voor dat de communicatie vanuit jouw bedrijf goed is. Wil je graag wat ondersteuning op dit gebied? Neem dan contact met ons op. Een tijdelijke communicatieprofessional kan je bruikbare tips geven die toepasbaar zijn voor jouw bedrijf.