5 Must-read boeken voor marcom professionals

Marcom professionals moeten voortdurend op de hoogte blijven van alles wat er speelt binnen hun vakgebied. Waarom? Omdat dit hét vakgebied is waarin de meeste veranderingen plaatsvinden. Marketing en communicatie zijn dagelijks in ontwikkeling en wie als professional van vandaag ook morgen nog gezien wil worden als professional moet bij de tijd blijven. Hieronder vind je 5 boeken die je als marcom professional zeker gelezen moet hebben.

1. How to Lead When You’re Not in Charge

‘How to Lead When You’re Not in Charge: Leveraging Influence When You Lack Authority’. Een bijzonder lange titel voor een boek waar je eigenlijk best makkelijk doorheen leest. Dit boek leert je hoe jij ervoor zorgt dat er daadwerkelijk naar je geluisterd wordt.

2. Corporate Social Responsibility

‘Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance’ is een echte must voor de communicatieprofessionals van vandaag. Het is een praktisch handboek met veel informatie die dagelijks toe te passen is binnen de branche.

3. You’ve Got 8 Seconds

‘You’ve Got 8 Seconds: Communication Secrets for a Distracted World’ leert je hoe je de aandacht kunt trekken door juist minder te zeggen. We leven in een wereld waarin we voortdurend te maken hebben met afleidingen. Je kunt geen ellenlange speeches meer houden, want mensen raken binnen een paar seconden afgeleid. Dit boek leert je hoe je meer zegt in minder woorden, zodat je alles gezegd hebt voordat men afgeleid raakt.

4. Gezelligheid 3.0

Een sfeervolle titel voor een ronduit humoristisch boek met een serieuze insteek. ‘Gezelligheid 3.0’ geeft je inzicht in het leven van een ambtenaar met een unieke hobby waarin zijn werk de hoofdrol speelt. Verwarrend? Lees het en je zult begrijpen dit boek ervoor zorgt dat jij beter wordt in wat je doet.

5. Find Your Why

Simon Sinek, wie kent hem niet? Wereldwijd heeft deze auteur talloze professionals weten te inspireren met zijn ‘waarom’-verhaal. Het boek ‘Find Your Why: A Practical Guide for Discovering Purpose for You and Your Team’ leert je alles over zijn ideeen, zodat je het in de praktijk kunt brengen. Leer doelen stellen, leer wat je wilt bereiken en wat je mogelijkheden hierin zijn en vooral, leer het waarom van dit alles.

Direct een marcom professional inzetten?

Heeft jouw bedrijf nog een plek vrij voor een goede marcom professional? 7Talents gaat graag met jou in gesprek, zodat wij actief kunnen gaan zoeken naar het perfecte talent om op deze stoel te zetten. Wil je meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.