Blog

Uit een jaarlijks onderzoek van AnalitiQs is gebleken dat in 2019 maar liefs 42% van de werknemers hun werkgever aanbeveelt. Het lijkt misschien niet veel, maar na een dieptepunt in 2016 van 16% kan geconcludeerd worden wat we in een stijgende curve zitten. Ook is gebleken dat we het meeste waarde hechten, naast ons loon

Ken je dat gevoel, je bent zó geconcentreerd met werk bezig dat tijd geen betekenis meer heeft. Dat gevoel van opperste concentratie is door Mihaly Csikszentmihalyi, professor in de psychologie, ook wel de ‘flow’ genoemd. Volgens deze beste man ervaren we onze gelukkigste momenten als we in de flow zitten. Er zouden 6 ingrediënten zijn

We kennen het allemaal; wakker worden en geen zin hebben om naar je werk te gaan. Als dit soms gebeurt is het nog te overzien, maar wat nou als je helemaal geen geluk meer vindt in je werk? Dan is het tijd om het roer om te gooien! Een carrière switch maken is niet altijd

Je kent het vast wel; zit je net in de flow voor een zeer productief uurtje, popt je collega steeds naast je bureau op en haalt je uit je concentratie. Grrr! Wat nu? Uit cijfers blijkt dat maar liefs één derde van de mensen minstens één tot vijf keer per dag door collega’s gestoord wordt.

In tegenstelling tot fysieke producten is een merk op het eerste gezicht iets dat abstract is. Een merk is niet direct een object waar je direct een voorstelling bij hebt en waarvan je kan beschrijven wat het is. Als ik ‘schoen’ zeg, dan is de beschrijving van dat object dat het een bescherming van je

Over het algemeen vinden we het maken en bijhouden van onze CV niet de leukste klus. Tóch hangt er veel af van de manier waarop je je CV schrijft, er hangt namelijk van af of je kans maakt op die ene droombaan of niet. We zullen er dus toch eventjes voor moeten gaan zitten om

Het oude gezegde ‘de klant is koning!’ neemt tegenwoordig andere vormen aan. Hier moeten vooral bedrijven bij B2B transacties aan wennen. Het is tegenwoordig allang niet meer zo dat je als de enige groenteboer in het dorp kan zeggen ‘Sorry ik heb geen bananen meer, u zult het met appels moeten doen.’ Voor jou nog

Totaal hot natuurlijk! Mensen zijn van nature visueel ingestelde wezens en we krijgen maar wat graag nieuwe video content in handen. Ben je dol op koken? Dan is het maar wat leuk om via video’s nieuwe recepten te leren. Of wat dacht je van het uitproberen van make-up? Dat lukt toch allemaal veel beter met

Je kent het vast wel: al die gepersonaliseerde reclame die je tegenwoordig overal tegenkomt. Heb je recent op internet gezocht op een bepaalde website? Dan zal je al snel overal reclames van die website tegenkomen. Aan de ene kant super vervelend, maar zeg nou zelf, is het alternatief beter? Uiteindelijk vinden klanten het vaak nog

Veel communicatieprofessionals hebben moeite om tijdens de vakantie even hun werkzaamheden helemaal los te laten. Ook al zijn ze niet eens actief bezig met het werk, zich compleet focussen op het vakantieplezier blijkt vaak veel moeilijker dan gedacht. Op zich is dat niet zo gek. Tegenwoordig zijn er veel meer communicatiemiddelen om toch betrokken te

Uit onderzoek van adviesbureau Mercer blijkt dat Nederlanders hun werk beoordelen met een zeven. Over het algemeen zijn mensen dus best tevreden met hun baan. Wel blijkt er een grote ergernis op de werkvloer te zijn: collega’s die slecht functioneren. De top drie van ergernissen op het werk bestaat daarnaast uit werkapparatuur met een technische

Er is van alles wat een werkgever aantrekkelijk maakt: salaris natuurlijk, werkomgeving, collega’s, uitdagingen, maar ook maatschappelijke betrokkenheid, zo blijkt. Werkgevers die betrokken zijn bij de maatschappij zijn populairder en aantrekkelijker en zorgen bovendien voor creatievere en meer geïnspireerde werknemers. Wat is maatschappelijke betrokkenheid? Maatschappelijke betrokkenheid kan voor een werkgever in van alles zitten. De

We leven in een beeldtijdperk. Nieuwe media als Facebook, Instagram, Snapchat en YouTube draaien in grote mate om beeld. De televisie is groter dan de krant, mensen filmen meer dan dat ze schrijven. Een video maken was nog nooit zo gemakkelijk en een telefoongesprek kan net zo simpel via Skype. Toch sturen we vaak nog

Klanten onbewust sturen richting het maken van een bepaalde beslissing of het kopen van een bepaald product. Hoe meer er bekend wordt over de werking van de hersenen, hoe makkelijker dat gaat. Neuromarketing heet het, en het is aan grote opmars bezig. Aan de ene kant is het natuurlijk aantrekkelijk, aan de andere kant kun

Nemen de robots ons werk over? Is het binnenkort niet alleen een robot die de vloer stofzuigt en het gras maait, maar ook die de boodschappen haalt en het bedrijf leidt? Nu artificial intelligence (AI) zo groeit, vragen veel mensen zich af wat die ontwikkeling betekent voor henzelf en hun werk. Wat gaat er veranderen,

Het organiseren van een event is om verschillende redenen een goed idee. Zo kan het bijdragen aan waardevolle nieuwe contacten voor je bedrijf. Wel komt er behoorlijk veel bij kijken. Gebruik deze 7 praktische tips om een succesvol evenement te organiseren. 1. Maak een gedetailleerde checklist Voor je een event organiseert is het verstandig om

Het gaat beter met de economie in Nederland, en dat is duidelijk te merken aan het toenemende aantal Nederlanders dat in 2019 op zoek is naar een nieuwe baan. Dat constateert een landelijke recruitment organisatie. Het aantal sollicitaties in januari van dit jaar met maar liefst 18 procent is gestegen ten opzichte van december 2018.

Als marketeer streef je naar content die voldoende aansluit op de wensen en eisen van je doelgroep. Om dit te bereiken zul je een contentkalender met relevante blogs, video’s en artikelen moeten creëren. Maar hoe doe je dit precies? Lees onze 5 tips om altijd voldoende content te hebben. 1. Creëer waardevolle content voor je

De podcast is aan een gigantische opmars bezig. Hoewel het medium al enige tijd bestaat, wint het de laatste tijd enorm aan populariteit. Steeds mensen luisteren ernaar, er ontstaan steeds meer en professionelere podcasts en er komen bijvoorbeeld prijzen voor goede podcasts. Bovendien gaat er ook steeds meer geld in om en zien ook bedrijven

‘Content is King’ is een bekende uitspraak die iedereen in de marketing- en communicatiewereld wel kent. Met inhoudelijke en interessante content trek je klanten aan. Dit betekent niet dat je maar zoveel mogelijk content moet maken of dat je zomaar een paar ideeën moet uitvoeren om de aandacht te trekken. Anno 2019 draait het om

Een direct e-mailcampagne kan voor een bedrijf of organisatie zeer effectief zijn. Je kunt er potentiële klanten mee inspireren en een respons uitlokken. Maar dan moet je het natuurlijk wel goed aanpakken. Te vaak worden er fouten gemaakt bij een direct e-mail campagne. Wij hebben zes veelgemaakte fouten voor jou op een rij gezet. Fout

Voor elk bedrijf of product geldt dat één ding het aller- allerbelangrijkste is: aandacht, aandacht, aandacht. Een goede manier om in één keer heel veel mensen te bereiken is via een persbericht. Met een bericht over jouw bedrijf of product op een nieuwssite is je bereik in éen klap groot. Een goed persbericht maken is

Kijk eens rond op je kantoor. Wat zie je? Is het fris en licht of muf en donker? Staan er rijen bureaus met uitgebluste medewerkers eraan of is het speels ingericht en loopt er soms iemand rond? Zijn er planten? Is er kleur? Met andere woorden: is je kantoor #InstaProof? In tijden waarop sociale media

De eerste indruk is heel belangrijk voor het verdere verloop, of het nu gaat om een vergadering, een sollicitatiegesprek, een kennismaking met een nieuwe opdrachtgever of zelfs een eerste date. Die allereerste indruk kun je nooit meer over doen, dus is het belangrijk dat je het direct goed aanpakt. Maar hoe doe je dat? Wij geven

Digitale ontwikkelingen hebben ook invloed op B2B-marketing. Sterker nog, kunstmatige intelligentie, big data en snelle innovaties brengen continue verandering. Hoewel digital een steeds belangrijker rol speelt, wordt er tegelijkertijd ook steeds meer gevraagd om een menselijke benadering. Hoe kun je als marketeer het beste een persoonlijke en creatieve B2B-campagne opzetten? B2B-marketing steeds creatiever Er is

Sommige onderwerpen liggen behoorlijk gevoelig op de werkvloer. Het geven van feedback is er een van, zo blijkt uit een onderzoek van TrainTool. Ruim duizend kantoormedewerkers in Nederland werd gevraagd naar hun reactie op feedback. Over het algemeen is dit niet positief. Zo wordt 34 procent van de respondenten er zenuwachtig van en krijgt 46

Bij het opzetten van een communicatiestrategie komt ook een stukje psychologie kijken. De consument kan door zogeheten ‘priming’ beïnvloed worden in zijn of haar gedrag. Dit blijkt uit enkele onderzoeken in de cognitieve psychologie. Priming houdt in dat mensen door het gebruik van bepaalde woorden of beelden subliminaal worden beïnvloed. Welke mogelijkheden biedt dit voor

Een communicatieproject managen is eenvoudiger dan het lijkt. Tenminste, als je weet waar je precies op moet letten. Zo dien je voldoende aandacht te besteden aan de planning en moet je zowel de scope als de financiën en de voortgang goed definiëren en rapporteren. Ook de risico’s en de maatregelen moeten duidelijk in kaart worden

‘Hoe gaan jullie om met talentschaarste?’ was de vraag van organisatieadviesbureau Korn Ferry aan 1550 bestuurders van de grootste bedrijven in negentiende ontwikkelde en zich nog ontwikkelende economieën. De antwoorden hebben interessante resultaten opgeleverd. Zo denkt 50 procent van de bestuurders in Nederland dat de dreigende talentschaarste geen gevaar vormt voor hun organisatie. Twee derde

Opvallen met je cv is niet eenvoudig in sommige branches en bij bedrijven. Over het algemeen moet jouw cv het opnemen tegen een aardig aantal cv’s van anderen. Hoe zorg je er nu voor dat jouw cv online en / of offline opvalt tussen al die andere exemplaren? Wij geven je 10 praktische tips! 1.

Tijdens nationale feestdagen en rondom de jaarwisseling komt ieder bedrijf traditioneel met scherpe aanbiedingen voor nieuwe contracten en abonnementen. Veel bedrijven zetten in die tijd vol in op het werven van nieuwe klanten. Maar wie doet zijn best om bestaande klanten te behouden? Krijgen klanten die al jaren klant zijn ook iets van korting of

Het inschakelen van een communicatieprofessional op basis van detachering biedt diverse voordelen aan jou als werkgever. Je kiest niet alleen voor meer zekerheid, maar ook van een goede continuïteit. Zo zijn er nog een aantal interessante voordelen te noemen van het in huis halen van een communicatietalent op detacheringsbasis. In dit blog noemen we de belangrijkste

Het jaar 2025 lijkt misschien nog ver weg, maar voor je het weet zijn we in dat jaar aangekomen. De arbeidsmarkt staat de komende jaren zeker niet stil. We moeten ons blijven ontwikkelen en vooruit blijven kijken om ook in de toekomst te kunnen voldoen aan de eisen die worden gesteld. Ben jij klaar voor

Middenmanagers zijn in bedrijven belangrijker voor het realiseren van gedragsveranderingen bij medewerkers dan de topmanagers. Natuurlijk worden de plannen, strategieën, missies en visies ontwikkeld door het topmanagement, maar de topmanagers zijn niet de aangewezen personen om de boodschap over te brengen aan het personeel. Hier spelen de middenmanagers een belangrijke rol in. Wat is de

Wij hopen dat je een goed jaar hebt gehad. Een jaar waarin je hebt mogen werken aan mooie communicatieprojecten. Een jaar waarin je je verder hebt ontwikkeld. Wij wensen je fijne feestdagen en een gezond 2019! Namens, Team 7talents

Heb jij een sollicitatie- of intakegesprek in je agenda staan? Dan houd je er waarschijnlijk al goed rekening mee dat je een aantal belangrijke vragen moet beantwoorden. Wat veel sollicitanten vergeten is dat zij zelf ook de mogelijkheid hebben om vragen te stellen. Dit is eigenlijk heel belangrijk, want door de juiste vragen te stellen

Van klassieke marketing horen we steeds minder. De wereld van vandaag de dag is vooral gericht op community marketing. Maar wat is dat nu precies en wat kun je daar zelf in betekenen? Doelgroepen tegenover community’s Vroeger werd er vooral gedacht in doelgroepen. Je kiest voor een publiek van een bepaalde leeftijd, met een bepaalde

Een sollicitatie- of kennismakingsgesprek is voor veel mensen erg spannend. Wanneer je via 7talents een opdrachtgever hebt gevonden, dan is er altijd een kennismakingsgesprek om te zien of de ‘zakelijk klik’ er is. Voor veel kandidaten is dit een spannende moment. Het is dan aan jou om te laten zien dat jij écht de juiste

Storytelling is tegenwoordig een erg populaire manier om de doelgroep te bereiken. Door middel van effectieve storytelling kan er een hogere betrokkenheid worden gerealiseerd. Er kunnen meerdere technieken worden toegepast. Hoe pas je storytelling nu op de meest effectieve wijze toe? Wij geven je enkele interessante tips! 1. Breng het juiste gevoel over Het is

Als detacheringsbureau horen wij vaak misvattingen over detacheren. Dit is jammer, want het kan een heel verkeerd beeld schetsen van de werkelijkheid. Daarom willen wij graag 4 misvattingen over detacheren met je delen, zodat we deze voor eens en altijd uit de weg ruimen. 1. Je kunt alleen bij grote bedrijven aan de slag Als

Werken met influencers is voor veel bedrijven een aantrekkelijke optie. De influencers worden over het algemeen ingezet op het vlak van communicatie, in een mix met social media. Fantastisch natuurlijk, maar de ene influencer is natuurlijk de andere niet. Niet iedere influencer zal jouw bedrijf daadwerkelijk goed doen. Daarom geven wij je 5 aandachtspunten bij

De ‘why’ van een bedrijf is erg belangrijk, zeker in deze tijd. Klanten willen weten wat een bedrijf doet en hoe het bedrijf dit doet, maar zij willen vooral ook weten waarom het bedrijf het doet. Dit zorgt namelijk voor meer persoonlijkheid en karakter voor de onderneming en dit leidt weer tot meer betrokkenheid. Het

De eerste werkdag is altijd spannend en je wilt natuurlijk dat deze zo vlekkeloos mogelijk verloopt. Er kan van alles misgaan op je eerste werkdag, maar dit zullen je collega’s nog wel door de vingers zien! Gelukkig heb je het voor een aardig deel allemaal zelf in de hand. Wij geven je inzicht in 8

De creatieve prestaties van medewerkers vergroten lijkt voor veel bedrijven een hele opgave, maar het blijkt dat hier niet zo heel veel voor nodig is. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat feedback hier een heel groot verschil in kan maken. Wanneer medewerkers goede feedback ontvangen van leidinggevenden én collega’s, dan geeft dit de creatieve prestaties een

Ben jij je er al van bewust hoe belangrijk zoekwoordonderzoek is? Iedereen die over een website beschikt, heeft wel eens van zoekwoorden gehoord. Maar waarom zijn ze zo belangrijk? Als je de juiste woorden gebruikt, krijgt jouw website meer waarde en wordt die ook beter vindbaar. Alles draait om duidelijkheid en zoekwoorden zorgen ervoor dat

Generatie Z (jongeren tussen de 18 en 24 jaar) is van alle generaties het meest gelukkig op de arbeidsmarkt. Uit onderzoek onder 5000 Europese werknemers blijkt dat 77% van deze leeftijdscategorie tevreden is met zijn of haar baan. Daarbij is meer dan de helft ervan overtuigd dat een hoog salaris daaraan bijdraagt. Opvallend is dat

Bouwen aan vertrouwen staat de komende jaren bovenaan het lijstje voor communicatieprofessionals, zo blijkt uit de European Communication Monitor (ECM) 2018. Daarbij draait alles om een goede reputatie. Maar dat heeft ook een keerzijde: de angst voor een slechte reputatie. Met de volgende drie tips kun je reputatiecrises voorkomen. 1. Crisis als middel tot verandering

Een goede advertentie trekt direct de aandacht. Gebeurt dat niet meteen, dan zullen potentiële klanten snel afhaken. Hun tijd is immers schaars en de concurrentie in marketingland is moordend. Waar moet je op letten bij het online adverteren? De belangrijkste vijf valkuilen op een rijtje. Zeg het met veel (steek)woorden Wil je dat je lezers

Als communicatieprofessional kun je gedetacheerd worden bij verschillende soorten organisaties. Iedere organisatie heeft zijn eigen normen, waarden en sfeer. Iets wat je overal tegenkomt zijn typische kantoorwoorden. Heb jij een hekel aan de typische kantoorwoorden, of vind je ze eigenlijk wel handig? Wij hebben een top 10 samengesteld van de meestgebruikte kantoortermen. Worden ze bij

Hackers die data proberen te stelen zijn de vrees van elke onderneming. Vooral communicatiemanagers zijn een aantrekkelijke doelgroep. Het is eigenlijk niet zozeer de vraag of hackers je systeem kunnen binnenkomen, maar wanneer dat gebeurt. Rickey Gevers is Cyber Security Expert en ethisch hacker bij RedSocks Security. In dit blog de meest voorkomende technieken. Gewoon

De communicatie tussen patiënt en zorgverlener verloopt niet altijd vlekkeloos. Een op de drie patiënten ervaart moeite in de communicatie met de huisarts. Daarbij gaat het vooral om ouderen en anderstaligen. Hoe komt het dat deze communicatie niet soepel verloopt? Wat is de rol van de communicatie-afdeling hierbij? ‘Tomaten en mandarijnen’ Regelmatig leidt de communicatie

Zakelijk succes komt niet uit de lucht vallen. Wil je je producten of diensten met succes kunnen verkopen, dan zul je je doelgroep moeten overtuigen. Maar hoe trek je mensen echt over de streep? Daar zijn verschillende manieren voor. In dit artikel lees je er zes. 1. Voor wat hoort wat Wederkerigheid is volgens sociaal

Hoogwaardige artikelen, creatieve video’s en regelmatige updates: een goede contentstrategie is onmisbaar voor het bereiken van je doelgroep. Maar wanneer plaats je precies een onlineliner op Twitter? En welke blogpost is interessant om te lezen? Naast je contentstrategie is het ook belangrijk om je contentmanagement op orde te hebben. Alleen zo ben je verzekerd van

Uit recent onderzoek blijkt dat medewerkers in open kantoren 70% minder face-to-face gesprekken met elkaar voeren. Veel communicatie wordt namelijk vervangen door e-mail en Slack, wat de productiviteit en de kwaliteit van werk niet ten goede komt. Daar komt nog bij dat luidruchtige kantoortuinen slecht zijn voor de concentratie en stress en ziekteverzuim bevorderen. Wat

Waar we vroeger afhankelijk waren van een beperkt aantal mediakanalen, waarvan de meeste tegen betaling, hebben we tegenwoordig een ruimere keuze. De social mediakanalen van vandaag de dag kunnen ook voor bedrijven een ideale optie zijn om een product of dienst te promoten. Sommige brands of andere organisaties maken hier ook veelvuldig gebruik van. Toch

Communiceren met je doelgroep doe je het liefst zo gericht mogelijk. Hoe beter een advertentie is afgestemd op de ontvanger, hoe groter de kans op positief resultaat. Je gaat tenslotte voor een beter resultaat of hoger rendement, niet waar? Dynamische video-advertenties leveren hier een belangrijke bijdrage aan. Als communicatiemanager klinkt dit jou natuurlijk als muziek

Het is bewezen dat medewerkers met een digitale werkplek een stuk productiever zijn, dan medewerkers die alleen op de conventionele manier werken. Volgens een onderzoek van Hewlett Packard ligt dit percentage zelfs op 70%. De werkplek kan een stuk flexibeler worden ingericht, waardoor hij beter aansluit bij de wensen en behoeften van de werknemer. Juist

Vandaag de dag zijn we met zoveel communicatiemiddelen verweven, dat we het grootste deel van de dag bereikbaar zijn. Dat kan heel prettig zijn, maar soms ook even niet. Flexibel werken is de trend, maar waar ligt de grens tussen werk en onbezorgd genieten van je vrije tijd? Juist in deze tijd waar flexibel werken

Het is heel belangrijk om voortdurend te werken aan een goed onderling vertrouwen binnen een organisatie. Teams moeten op een goed niveau kunnen werken en hier is vertrouwen voor nodig. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk om vertrouwen uit te stralen naar klanten toe. Veel bedrijven vinden het lastig om communicatie in te zetten voor

Een interimmer is iemand die tijdelijk voor je bedrijf aan de slag gaat. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om niet alleen met vaste medewerkers te werken, maar om ook interimmers in te zetten binnen hun teams. Dit is natuurlijk niet zonder reden. Interimmers brengen veel voordelen met zich mee. Wij hebben 4 belangrijke voordelen van

Tegenwoordig hebben we vaak te maken met nepnieuws op social media. Veel mensen delen nepnieuws zonder erover na te denken of het wel waar is. Dit gebeurt ook van bedrijven uit en dit kan voor deze ondernemingen negatief uitpakken. Het is daarom altijd belangrijk om nieuws te controleren op waarheid voor je het deelt. Hieronder

Voor bedrijven is de merkidentiteit het meest waardevolle bezit. In de meeste gevallen kost het jaren om een sterk merk en een stabiele merkidentiteit op te bouwen. Wanneer het eenmaal gelukt is om een positieve merkidentiteit op te bouwen waar consumenten goed op reageren, dan is het natuurlijk belangrijk om dit zo te houden. Toch

Marcom professionals moeten voortdurend op de hoogte blijven van alles wat er speelt binnen hun vakgebied. Waarom? Omdat dit hét vakgebied is waarin de meeste veranderingen plaatsvinden. Marketing en communicatie zijn dagelijks in ontwikkeling en wie als professional van vandaag ook morgen nog gezien wil worden als professional moet bij de tijd blijven. Hieronder vind

Talent is ons uitgangspunt, talent maakt het verschil. Als opdrachtgever wil je erop kunnen rekenen dat je bij 7talents een kandidaat vindt die de nodige talenten in huis heeft. Daar gaan wij natuurlijk voor, door onze professionals alle gelegenheid te bieden om de aanwezige talenten verder te ontwikkelen. Uiteindelijk is het immers het talent waarmee het

Van de communicatieadviseur wordt tegenwoordig veel geëist. De communicatiemiddelen zijn veranderd, sneller geworden en vooral ook veelzijdiger. Hierdoor moeten communicatieadviseurs zich op een heel andere wijze inzetten en hebben zij andere skills nodig dan de communicatieadviseurs van bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Hieronder vind je 6 skills die horen bij een goede communicatieadviseur. 1. Communicatieprioriteiten Een

Corporate branding wordt voor veel bedrijven steeds belangrijker. Social media lenen zich hier natuurlijk uitstekend voor, maar hoe ga je hier nu precies mee om? Wat staat je als bedrijf te doen als je succesvol wilt zijn met corporate branding op social media? Branding op social media Wij geven je 4 praktische tips voor als

De wereld van werving en selectie is de laatste tijd erg veranderd. Recruiters moeten zich tegenwoordig bijvoorbeeld niet meer alleen inzetten voor het binnenhalen van jong talent, maar zij moeten ook alles op alles zetten om dit talent vervolgens binnen de bedrijfsdeuren te houden. Zo zijn er nog enkele interessante nieuwe trends op het gebied

Om als bedrijf of organisatie op te blijven vallen en te blijven hangen bij consumenten is steeds moeilijker aan het worden. Dat blijkt uit een blijkt uit onderzoek van SAP Hybris Consumer Insights.  Natuurlijk heb jij een prachtige website en doe je alles om consumenten jouw geweldige producten te leveren voor een nette prijs. Maar

In steeds meer organisaties wordt er gewerkt volgens de termen agile, lean en scrum. Je hebt deze vast wel eens voorbij horen komen. Deze, veelal Amerikaanse, werktechnieken gebruikt een organisatie om effectiever samen te werken en projecten te realiseren. De genoemde methodes overlappen elkaar en versterken elkaar. Door de snelle veranderingen in het vakgebied die

Je website krijgt maar weinig tijd om indruk te maken op een bezoeker en toch wil jij zo graag dat hij interesse krijgt voor wat jij te bieden hebt. Lange teksten schrikken af, maar alleen plaatjes of quotes zijn ook niet voldoende om die onrustige lezer van vandaag vast te houden. Lezers zijn op zoek

Conflicten kunnen in een zelfsturend team grote problemen veroorzaken. De strijd die nu eenmaal bij een conflict ontstaat, kost energie, tijd en geld. Niet alleen de strijdende partijen lijden eronder. Het hele team komt in de problemen. Vaak zal ook de samenwerking met andere teams minder soepel verlopen. Als het probleem niet bij een leidinggevende

De jeugd heeft de toekomst en dat geldt ook voor de arbeidsmarkt. Als werkgever kan jij je beter dus maar vast gaan voorbereiden op generatie Z, want dat is de groep die binnenkort ook bij jou op de werkvloer te vinden zal zijn. De geschiedenis herhaalt zich telkens en dus heeft iedere generatie zijn eigen

Er zijn veel verschillenden vormen om bij een organisatie te gaan werken. Een vorm die erg populair is onder communicatieprofessionals is detachering. Dit houdt in dat jij via een bureau wordt uitgeleend aan een bedrijf. Meestal gebeurt dit als een bedrijf voor een project tijdelijk extra mensen met specifieke vaardigheden nodig heeft. Door te werken

Bureau Havas onderzocht wereldwijd de relatie tussen mens en technologie. Voor bedrijven is dit onderzoek natuurlijk van groot belang, omdat technologie steeds vaker de manier is waarop bedrijven consumenten bereiken. Het beste voorbeeld zijn de extraatjes die worden geboden als je de app van het bedrijf downloadt. Dat is op zich natuurlijk ook logisch, omdat