Blog

Werken met influencers is voor veel bedrijven een aantrekkelijke optie. De influencers worden over het algemeen ingezet op het vlak van communicatie, in een mix met social media. Fantastisch natuurlijk, maar de ene influencer is natuurlijk de andere niet. Niet iedere influencer zal jouw bedrijf daadwerkelijk goed doen. Daarom geven wij je 5 aandachtspunten bij

De ‘why’ van een bedrijf is erg belangrijk, zeker in deze tijd. Klanten willen weten wat een bedrijf doet en hoe het bedrijf dit doet, maar zij willen vooral ook weten waarom het bedrijf het doet. Dit zorgt namelijk voor meer persoonlijkheid en karakter voor de onderneming en dit leidt weer tot meer betrokkenheid. Het

De eerste werkdag is altijd spannend en je wilt natuurlijk dat deze zo vlekkeloos mogelijk verloopt. Er kan van alles misgaan op je eerste werkdag, maar dit zullen je collega’s nog wel door de vingers zien! Gelukkig heb je het voor een aardig deel allemaal zelf in de hand. Wij geven je inzicht in 8

De creatieve prestaties van medewerkers vergroten lijkt voor veel bedrijven een hele opgave, maar het blijkt dat hier niet zo heel veel voor nodig is. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat feedback hier een heel groot verschil in kan maken. Wanneer medewerkers goede feedback ontvangen van leidinggevenden én collega’s, dan geeft dit de creatieve prestaties een

Ben jij je er al van bewust hoe belangrijk zoekwoordonderzoek is? Iedereen die over een website beschikt, heeft wel eens van zoekwoorden gehoord. Maar waarom zijn ze zo belangrijk? Als je de juiste woorden gebruikt, krijgt jouw website meer waarde en wordt die ook beter vindbaar. Alles draait om duidelijkheid en zoekwoorden zorgen ervoor dat

Generatie Z (jongeren tussen de 18 en 24 jaar) is van alle generaties het meest gelukkig op de arbeidsmarkt. Uit onderzoek onder 5000 Europese werknemers blijkt dat 77% van deze leeftijdscategorie tevreden is met zijn of haar baan. Daarbij is meer dan de helft ervan overtuigd dat een hoog salaris daaraan bijdraagt. Opvallend is dat

Bouwen aan vertrouwen staat de komende jaren bovenaan het lijstje voor communicatieprofessionals, zo blijkt uit de European Communication Monitor (ECM) 2018. Daarbij draait alles om een goede reputatie. Maar dat heeft ook een keerzijde: de angst voor een slechte reputatie. Met de volgende drie tips kun je reputatiecrises voorkomen. 1. Crisis als middel tot verandering

Een goede advertentie trekt direct de aandacht. Gebeurt dat niet meteen, dan zullen potentiële klanten snel afhaken. Hun tijd is immers schaars en de concurrentie in marketingland is moordend. Waar moet je op letten bij het online adverteren? De belangrijkste vijf valkuilen op een rijtje. Zeg het met veel (steek)woorden Wil je dat je lezers

Als communicatieprofessional kun je gedetacheerd worden bij verschillende soorten organisaties. Iedere organisatie heeft zijn eigen normen, waarden en sfeer. Iets wat je overal tegenkomt zijn typische kantoorwoorden. Heb jij een hekel aan de typische kantoorwoorden, of vind je ze eigenlijk wel handig? Wij hebben een top 10 samengesteld van de meestgebruikte kantoortermen. Worden ze bij

Hackers die data proberen te stelen zijn de vrees van elke onderneming. Vooral communicatiemanagers zijn een aantrekkelijke doelgroep. Het is eigenlijk niet zozeer de vraag of hackers je systeem kunnen binnenkomen, maar wanneer dat gebeurt. Rickey Gevers is Cyber Security Expert en ethisch hacker bij RedSocks Security. In dit blog de meest voorkomende technieken. Gewoon

De communicatie tussen patiënt en zorgverlener verloopt niet altijd vlekkeloos. Een op de drie patiënten ervaart moeite in de communicatie met de huisarts. Daarbij gaat het vooral om ouderen en anderstaligen. Hoe komt het dat deze communicatie niet soepel verloopt? Wat is de rol van de communicatie-afdeling hierbij? ‘Tomaten en mandarijnen’ Regelmatig leidt de communicatie

Zakelijk succes komt niet uit de lucht vallen. Wil je je producten of diensten met succes kunnen verkopen, dan zul je je doelgroep moeten overtuigen. Maar hoe trek je mensen echt over de streep? Daar zijn verschillende manieren voor. In dit artikel lees je er zes. 1. Voor wat hoort wat Wederkerigheid is volgens sociaal

Hoogwaardige artikelen, creatieve video’s en regelmatige updates: een goede contentstrategie is onmisbaar voor het bereiken van je doelgroep. Maar wanneer plaats je precies een onlineliner op Twitter? En welke blogpost is interessant om te lezen? Naast je contentstrategie is het ook belangrijk om je contentmanagement op orde te hebben. Alleen zo ben je verzekerd van

Uit recent onderzoek blijkt dat medewerkers in open kantoren 70% minder face-to-face gesprekken met elkaar voeren. Veel communicatie wordt namelijk vervangen door e-mail en Slack, wat de productiviteit en de kwaliteit van werk niet ten goede komt. Daar komt nog bij dat luidruchtige kantoortuinen slecht zijn voor de concentratie en stress en ziekteverzuim bevorderen. Wat

Waar we vroeger afhankelijk waren van een beperkt aantal mediakanalen, waarvan de meeste tegen betaling, hebben we tegenwoordig een ruimere keuze. De social mediakanalen van vandaag de dag kunnen ook voor bedrijven een ideale optie zijn om een product of dienst te promoten. Sommige brands of andere organisaties maken hier ook veelvuldig gebruik van. Toch

Communiceren met je doelgroep doe je het liefst zo gericht mogelijk. Hoe beter een advertentie is afgestemd op de ontvanger, hoe groter de kans op positief resultaat. Je gaat tenslotte voor een beter resultaat of hoger rendement, niet waar? Dynamische video-advertenties leveren hier een belangrijke bijdrage aan. Als communicatiemanager klinkt dit jou natuurlijk als muziek

Het is bewezen dat medewerkers met een digitale werkplek een stuk productiever zijn, dan medewerkers die alleen op de conventionele manier werken. Volgens een onderzoek van Hewlett Packard ligt dit percentage zelfs op 70%. De werkplek kan een stuk flexibeler worden ingericht, waardoor hij beter aansluit bij de wensen en behoeften van de werknemer. Juist

Vandaag de dag zijn we met zoveel communicatiemiddelen verweven, dat we het grootste deel van de dag bereikbaar zijn. Dat kan heel prettig zijn, maar soms ook even niet. Flexibel werken is de trend, maar waar ligt de grens tussen werk en onbezorgd genieten van je vrije tijd? Juist in deze tijd waar flexibel werken

Het is heel belangrijk om voortdurend te werken aan een goed onderling vertrouwen binnen een organisatie. Teams moeten op een goed niveau kunnen werken en hier is vertrouwen voor nodig. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk om vertrouwen uit te stralen naar klanten toe. Veel bedrijven vinden het lastig om communicatie in te zetten voor

Een interimmer is iemand die tijdelijk voor je bedrijf aan de slag gaat. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om niet alleen met vaste medewerkers te werken, maar om ook interimmers in te zetten binnen hun teams. Dit is natuurlijk niet zonder reden. Interimmers brengen veel voordelen met zich mee. Wij hebben 4 belangrijke voordelen van

Tegenwoordig hebben we vaak te maken met nepnieuws op social media. Veel mensen delen nepnieuws zonder erover na te denken of het wel waar is. Dit gebeurt ook van bedrijven uit en dit kan voor deze ondernemingen negatief uitpakken. Het is daarom altijd belangrijk om nieuws te controleren op waarheid voor je het deelt. Hieronder

Voor bedrijven is de merkidentiteit het meest waardevolle bezit. In de meeste gevallen kost het jaren om een sterk merk en een stabiele merkidentiteit op te bouwen. Wanneer het eenmaal gelukt is om een positieve merkidentiteit op te bouwen waar consumenten goed op reageren, dan is het natuurlijk belangrijk om dit zo te houden. Toch

Marcom professionals moeten voortdurend op de hoogte blijven van alles wat er speelt binnen hun vakgebied. Waarom? Omdat dit hét vakgebied is waarin de meeste veranderingen plaatsvinden. Marketing en communicatie zijn dagelijks in ontwikkeling en wie als professional van vandaag ook morgen nog gezien wil worden als professional moet bij de tijd blijven. Hieronder vind

Talent is ons uitgangspunt, talent maakt het verschil. Als opdrachtgever wil je erop kunnen rekenen dat je bij 7talents een kandidaat vindt die de nodige talenten in huis heeft. Daar gaan wij natuurlijk voor, door onze professionals alle gelegenheid te bieden om de aanwezige talenten verder te ontwikkelen. Uiteindelijk is het immers het talent waarmee het

Van de communicatieadviseur wordt tegenwoordig veel geëist. De communicatiemiddelen zijn veranderd, sneller geworden en vooral ook veelzijdiger. Hierdoor moeten communicatieadviseurs zich op een heel andere wijze inzetten en hebben zij andere skills nodig dan de communicatieadviseurs van bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Hieronder vind je 6 skills die horen bij een goede communicatieadviseur. 1. Communicatieprioriteiten Een

Corporate branding wordt voor veel bedrijven steeds belangrijker. Social media lenen zich hier natuurlijk uitstekend voor, maar hoe ga je hier nu precies mee om? Wat staat je als bedrijf te doen als je succesvol wilt zijn met corporate branding op social media? Branding op social media Wij geven je 4 praktische tips voor als

De wereld van werving en selectie is de laatste tijd erg veranderd. Recruiters moeten zich tegenwoordig bijvoorbeeld niet meer alleen inzetten voor het binnenhalen van jong talent, maar zij moeten ook alles op alles zetten om dit talent vervolgens binnen de bedrijfsdeuren te houden. Zo zijn er nog enkele interessante nieuwe trends op het gebied

Om als bedrijf of organisatie op te blijven vallen en te blijven hangen bij consumenten is steeds moeilijker aan het worden. Dat blijkt uit een blijkt uit onderzoek van SAP Hybris Consumer Insights.  Natuurlijk heb jij een prachtige website en doe je alles om consumenten jouw geweldige producten te leveren voor een nette prijs. Maar

In steeds meer organisaties wordt er gewerkt volgens de termen agile, lean en scrum. Je hebt deze vast wel eens voorbij horen komen. Deze, veelal Amerikaanse, werktechnieken gebruikt een organisatie om effectiever samen te werken en projecten te realiseren. De genoemde methodes overlappen elkaar en versterken elkaar. Door de snelle veranderingen in het vakgebied die

Je website krijgt maar weinig tijd om indruk te maken op een bezoeker en toch wil jij zo graag dat hij interesse krijgt voor wat jij te bieden hebt. Lange teksten schrikken af, maar alleen plaatjes of quotes zijn ook niet voldoende om die onrustige lezer van vandaag vast te houden. Lezers zijn op zoek

Conflicten kunnen in een zelfsturend team grote problemen veroorzaken. De strijd die nu eenmaal bij een conflict ontstaat, kost energie, tijd en geld. Niet alleen de strijdende partijen lijden eronder. Het hele team komt in de problemen. Vaak zal ook de samenwerking met andere teams minder soepel verlopen. Als het probleem niet bij een leidinggevende

De jeugd heeft de toekomst en dat geldt ook voor de arbeidsmarkt. Als werkgever kan jij je beter dus maar vast gaan voorbereiden op generatie Z, want dat is de groep die binnenkort ook bij jou op de werkvloer te vinden zal zijn. De geschiedenis herhaalt zich telkens en dus heeft iedere generatie zijn eigen

Er zijn veel verschillenden vormen om bij een organisatie te gaan werken. Een vorm die erg populair is onder communicatieprofessionals is detachering. Dit houdt in dat jij via een bureau wordt uitgeleend aan een bedrijf. Meestal gebeurt dit als een bedrijf voor een project tijdelijk extra mensen met specifieke vaardigheden nodig heeft. Door te werken

Bureau Havas onderzocht wereldwijd de relatie tussen mens en technologie. Voor bedrijven is dit onderzoek natuurlijk van groot belang, omdat technologie steeds vaker de manier is waarop bedrijven consumenten bereiken. Het beste voorbeeld zijn de extraatjes die worden geboden als je de app van het bedrijf downloadt. Dat is op zich natuurlijk ook logisch, omdat