Genomineerden Galjaardprijs 2019: wat kunnen we ervan leren?

Op donderdag 31 oktober wordt de Galjaardprijs 2019 uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Publieke Communicatie. Dit toonaangevende congres wordt georganiseerd voor publieke organisaties, waaronder rijksoverheden en gemeenten. Dit zijn ook de organisaties waar de communicatieprofessionals van 7talents veel voor werken.

In dit blog geven wij je graag inzicht in de 5 finalisten voor de Galjaardprijs 2019, welke werden geselecteerd uit 20 nominaties.

‘Wapeninleveractie Rotterdam’ – Politie Rotterdam

De campagne ‘Wapeninleveractie Rotterdam’ was een hele uitdaging voor de politie, want hoe krijg je mensen zo ver dat zij daadwerkelijk hun wapens inleveren bij de politie? ‘Wapeninleveractie Rotterdam’ bleek door een sterke communicatie heel succesvol. Er werden meer dan 260 wapens ingeleverd tot nu toe.

‘#BBTY0548’ – Gemeente Rijssen-Holten

De ‘#BBTY0548’ is een jongerencampagne. BBTY staat voor Bring Back The Youth en 0548 is het netnummer van Gemeente Rijssen-Holten. De jongeren zetten zich met deze campagne vooral in om de gemeente toekomstbestendig te maken. Binnen de campagne staat verbinding met de jongeren uit de gemeente centraal en dit vraagt van de gemeente om eens uit de comfortzone te stappen.

‘Je bent één klik verwijderd van cybercrime’ – Politie

De jeugdcampagne ‘Je bent één klik verwijderd van cybercrime’ is een online campagne van Politie Nederland. Zij werkten hiervoor samen met onder meer 10.000 jongeren uit heel het land, de gamers van Scholieren.com en vlogger Marije Zuurveld. De campagne communiceert duidelijk hoe cybercrime kan ontstaan na daadwerkelijk slechts één klik. Het doel is om voornamelijk de jongeren bewust te maken van zowel de gevaren als de mogelijke gevolgen van cybercrime.

‘Onze Tunnel’ – Gemeente Rotterdam

Gemeente Rotterdam komt met de campagne ‘Onze Tunnel’, die verwijst naar de monumentale Maastunnel. Dit is de oudste tunnel van ons land, welke uit 1942 stamt en waaraan sinds 2017 restauraties en renovaties plaatsvinden. Binnen de campagne staan onder meer de omwonenden, bedrijven, de bouwvakkers en de aannemers centraal. Door hen in de communicatie te betrekken door middel van ‘Onze Tunnel’ kan iedereen een bijdrage aan het Maastunnel verhaal leveren.

‘We Live Here’ – Gemeente Amsterdam

Gemeente Amsterdam komt met de ‘We Live Here’ campagne, welke is ingericht voor en door personen die wonen in het wallengebied van de hoofdstad. Het doel van de betreffende campagne mag duidelijk zijn: het is belangrijk dat er altijd rekening wordt gehouden met het feit dat er ook mensen in dit gebied wonen. De leefbaarheid in de buurt staat onder druk en de ‘We Live Here’ campagne strijdt voor meer sociale contacten in de omgeving.

Goede communicatieprofessionals nodig?

De communicatieprofessionals van 7talents werken voor organisaties zoals de organisaties die nu behoren tot de finalisten voor de Galjaardprijs 2019, en daar zijn we trots op. Ben jij voor jouw organisatie nog op zoek naar enthousiaste, gedreven en ervaren communicatieprofessionals? Neem dan gerust eens contact met ons op.