Incomplete online productinformatie is een afhaker

We shoppen steeds meer online. Maar als we dat doen dan willen we wel weten wat we kopen. Met andere woorden: goede en vooral complete productinformatie is een must. Door de klant goed te informeren is de kans een stuk groter dat hij een aankoop doet of een offerte aanvraagt. Incomplete productinformatie is funest voor het binnenhalen van nieuwe klanten.

Te veel keus

Een goede productbeschrijving voldoet aan de volgende basiskenmerken:

  • Overzichtelijk
  • Duidelijk
  • Volledig
  • Objectief

Als een klant op zoek is naar een bepaalde dienst of product dan is de kans groot dat hij online gaat shoppen en dus vergelijken. Nergens is het naast elkaar leggen van producten en diensten immers zo makkelijk als op het internet. Als een klant op een website die wasmachine ziet waar hij goede verhalen over heeft gehoord dan kijkt hij sowieso nog even verder. En als hij hem dan elders vindt met een goede productbeschrijving dan is de kans groot dat hij het product daar bestelt, zelfs als hij er iets meer voor moet betalen. Want de klant weet nu zeker dat dit de wasmachine is die hij zoekt.

Een goede productomschrijving

Een uitgebreide, maar duidelijke productomschrijving trekt meteen de aandacht. Nog beter is het om de pluspunten eruit te lichten. En eerlijk is het om de eventuele minpunten te benoemen, ook al zijn het zaken die niet echt van belang zijn. Maar door zowel positieve als negatieve zaken te benoemen heeft de klant wel de indruk dat het een eerlijke productbeschrijving is. Ondanks de twee genoemde minpunten zal de klant daardoor geneigd zijn om wel tot aankoop over te gaan, want die 5 pluspunten spreken enorm aan.

Omzet van een ondernemer laten stijgen?

Ben jij die enthousiaste communicatieprofessional die niet kan wachten om aan de slag te gaan om bij een leuk bedrijf de omzet eens een flinke boost te geven? Bij 7talents kunnen we je laten kennismaken met bedrijven die zitten te springen om een professional zoals jij. Bij veel bedrijven ontbreekt de tijd en kennis om goede productomschrijvingen op de website te zetten. Laat het bedrijf zien wat je in je mars hebt en wat ze er voor voordeel van kunnen hebben.