7 Soorten content om te scoren bij je doelgroep

Alles draait om inhoud tegenwoordig, maar hoe kies je de beste inhoud voor je doelgroep? Om dat te ontdekken is het natuurlijk belangrijk om eerst te bekijken wat voor soorten inhoud er allemaal zijn. Kies je bijvoorbeeld voor tutorials of is het voor jouw doelgroep beter om werkboeken te publiceren? Iedere doelgroep is anders en elke vorm van inhoud is anders.

Denk eens na over deze soorten inhoud

Er zijn behoorlijk wat soorten inhoud die je aan kunt spreken en vrijwel alle soorten inhoud zijn geschikt om via social media te delen. Spreek dus zeker niet alleen je website aan, maar deel ook veel. Zo bereik je een groot publiek. Wij geven je inzicht in 7 soorten inhoud die je aan kunt spreken.

1. Blogs

Natuurlijk, blogs! Deze mogen echt niet over het hoofd worden gezien. Blogs lenen zich ideaal om te delen via social media, waardoor ze veel extra verkeer naar je website kunnen leiden. Daarnaast zijn blogs ideaal om optimale aandacht aan SEO te besteden, wat natuurlijk weer heel belangrijk is voor je online vindbaarheid. Kies je blogonderwerpen bewust en spreek je doelgroep op passende toon aan. Lees je regelmatig onze nieuwsberichten / blogs?

2. Whitepapers

Whitepapers zijn vergelijkbaar met blogs, maar gaan veel dieper in op het specifieke onderwerp. In een whitepaper diep je informatie helemaal uit, waardoor je alle gelegenheid hebt om jezelf neer te zetten als de enige echte expert binnen jouw branche. Het kost wel tijd om goede whitepapers te maken, maar het is de moeite meer dan waard. Een whitepaper kun je prima inzetten in de B2B markt om jezelf te profileren als expert.

3. Webinars

Webinars behoren echt tot de trends van vandaag en je kunt er absoluut een veelzijdig en breed publiek mee bereiken. Goede kans dat jouw doelgroep ook dol is op webinars, want ze worden steeds beter gewaardeerd. Kies de onderwerpen voor je webinars bewust en zorg voor een optimale voorbereiding voor een maximaal effect.

4. e-Books

Een e-book is natuurlijk wel het toppunt van informatie delen. Schrijf je blogs en whitepapers, maar heb je nog veel meer diepe kennis om te delen? Schrijf dan een e-book. In een e-book heb je écht alle ruimte om al je expertise te delen en niets is sterker als het gaat om jezelf positioneren als expert. Neem de tijd en zorg ervoor dat je e-book echt helemaal in orde is voordat je deze aan gaat bieden. Sommige e-books kun je ook tegen een zacht prijsje verkopen.

5. Casestudies

Casestudies zijn ideaal om in te zetten wanneer je veel gegevens over wilt brengen op een betrouwbare wijze. Consumenten zoeken tegenwoordig steeds vaker naar data en bewijzen. Deze kun je makkelijk aanbieden in casestudies. Ook casestudies zijn goed deelbaar via social media, dus maak hier zeker gebruik van.

6. Lijstjes

Consumenten zijn dol op lijstjes, dus speel hier slim op in. Denk bijvoorbeeld aan tip- en toplijsten, maar ook aan handleidingen en checklists. Je kunt er eigenlijk alle kanten mee op. Het doel is om de lijsten volledig en toch kort te houden, waardoor je doelgroep een kort en bondig overzicht in handen krijgt. Dat wordt zeker gewaardeerd! Deze lijstjes kun je ook verwerken tot een infographic.

7. Video’s

Natuurlijk mogen we de video’s niet vergeten, want de video behoort tot de meest belangrijke vormen van inhoud tegenwoordig. Video’s winnen steeds meer terrein van tekstuele inhoud, dus het is zeker belangrijk om ook te focussen op video-inhoud. Zorg ervoor dat je de juiste onderwerpen aanspreekt, dat je je goed voelt voor de camera en dat je je optimaal voorbereid.

Start met produceren

Alle soorten inhoud kunnen je succes opleveren, zolang de inhoud goed past bij je doelgroep. Heb je hulp nodig bij het goed opzetten van een communicatieplan of extra handen nodig in de uitvoer? Neem dan contact op met 7talents om te bespreken welke communicatieprofessional bij jou past.