5 Tips om altijd voldoende content te hebben

Als marketeer streef je naar content die voldoende aansluit op de wensen en eisen van je doelgroep. Om dit te bereiken zul je een contentkalender met relevante blogs, video’s en artikelen moeten creëren. Maar hoe doe je dit precies? Lees onze 5 tips om altijd voldoende content te hebben.

1. Creëer waardevolle content voor je doelgroep

Je wilt jouw lezers graag trakteren op interessante en boeiende artikelen. Kijk voor de nodige inspiratie eens naar journalisten. Zij brainstormen, lezen, interviewen en recappen voortdurend. Door alles in een contentkalender te verwerken creëer je zowel overzicht als houvast voor de komende jaren. Natuurlijk zul je daar wel wat voor moeten doen. Zo is het zeer belangrijk dat je content waardevol en interessant is voor je lezers. Verdiep je daarom in je doelgroep en schrijf artikelen waar ze echt iets aan hebben.

2. Besteed aandacht aan de follow-up

Kennis is macht. Verricht daarom onderzoek naar je doelgroep en ontdek met behulp van Google Analytics welke artikelen goed worden gelezen. Met deze data alleen ben je nog lang niet klaar. De follow-up is minstens zo belangrijk. Dit houdt in dat je ‘jouw’ onderwerpen op de voet blijft volgen. Maak updates en creëer betrokkenheid onder je lezers, die het onderwerp ook graag willen blijven volgen.

3. Organiseer brainstormsessies

Communicatie met je collega’s is essentieel bij het vullen van je contentkalender. Je wekt er creativiteit mee op, want vaak levert een goede brainstorm sessie waardevolle input op. Soms komen de beste ideeën ook spontaan, maar je weet nooit wat een overleg met collega’s oplevert.

4. Gebruik verschillende invalshoeken in je artikelen

Speel net als journalisten met verschillende invalshoeken. Schrijf bijvoorbeeld een hoofdartikel en verwijs naar gerelateerde onderwerpen. Schrijf voldoende inhoudelijke content. Google waardeert het wanneer het artikel lang en uitgebreid en daarmee compleet is.

5. Deel oudere content die opnieuw relevant is

Tenslotte kun je jouw beste en meest populaire content best vaker delen. Sterker nog, sommige informatieve artikelen worden vaak nog jaren gelezen en gedeeld. Zo plaatsen de journalisten van The New York Times regelmatig oudere artikelen die door de tijdsgeest opeens weer relevant zijn. Gebruik Google Analytics om er achter te komen welke content goed scoort en of je het opnieuw kunt publiceren en delen.

Op zoek naar een communicatieprofessional?

Zoek je op dit moment toevallig naar een communicatieprofessional en kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact op met 7talents en wij helpen je op weg!